terug in de werkflow – zo zorg je dat je merk weer zichtbaar is na de zomer

De zomervakantie zit er weer op. Je agenda vult zich langzaam met afspraken, projecten en to-do’s, maar misschien merk je dat je zichtbaarheid de afgelopen weken wat naar de achtergrond is verdwenen. Helemaal logisch: ook ondernemers hebben recht op rust. Maar nu de werkflow weer op gang komt, is dit hét moment om jouw merk opnieuw in de spotlight te zetten.

In deze blog geef ik je praktische tips om na de zomer je branding een boost te geven en je bedrijf weer zichtbaar te maken.

 

1. herpak je contentritme

Na een periode van ontspanning kan het lastig zijn om weer in een ritme te komen. Begin klein: plan bijvoorbeeld één vast moment per week om je social media bij te werken of een nieuwsbrief te sturen. En onthoud: consistentie is belangrijker dan frequentie. Zelfs één waardevolle post per week houdt je zichtbaar.

 

2. deel een ‘back to work’-update

Laat zien dat jij er weer bent! Deel bijvoorbeeld een terugblik op je zomer, een kijkje achter de schermen of jouw plannen voor de komende maanden. Zo voelen jouw volgers zich betrokken en zien ze dat jouw bedrijf leeft.

 

3. Gebruik recente en frisse beelden

Niets zo krachtig als beeld om jezelf professioneel neer te zetten. Vakantie-selfies zijn leuk voor privé, maar voor je business werkt het beter om recente brandingfoto’s te gebruiken. Daarmee straal je direct professionaliteit en energie uit.
Heb je geen recente foto’s? Dan is dit hét moment om een branding shoot in te plannen, zodat je de komende maanden een goed gevulde beeldbank hebt.

 

4. werk vooruit op Q4

De laatste maanden van het jaar zijn vaak druk: feestdagen, acties, nieuwe plannen voor het volgende jaar. Zorg dat je nu alvast zichtbaar bent, zodat jouw doelgroep aan jou denkt wanneer ze straks een fotograaf, coach, stylist of ander aanbod nodig hebben.

 

De zomer is voorbij, maar dit is juist een kans om met frisse energie je bedrijf opnieuw te laten zien. Met een duidelijke contentflow, persoonlijke updates en sterke beelden zet je jezelf weer stevig op de kaart.

 

Wacht dus niet tot januari om zichtbaar te worden, maar boost je branding nú, zodat je de laatste maanden van het jaar optimaal benut.